Pagina's

23 januari 2014

Rainbow Unicorn Banana Cupcakes!

Het is weer tijd voor een gebakje op Bakes 'n Beauty! Deze keer toon ik jullie de Rainbow Unicorn Banana Cupcakes. Ik maakte ze voor de verjaardag van een vriendin en ze waren heel lekker! Hou je van regenbogen, unicorns en bananensmaak? Lees dan snel verder voor meer foto's en natuurlijk het recept!


Tada! De bananencakejes waren niet erg gerezen, maar zo waren ze wel makkelijker om te decoreren. Ik gebruikte drie kleuren (rood, groen en geel), maar je kan natuurlijk zo veel kleuren gebruiken als je zelf wil. Op de cakejes deed ik glazuur met roze suikerbloemetjes en prikkertjes met een unicorn :) Deze heb ik zelf uitgeknipt en ingekleurd. Klik hier voor het plaatje dat ik gebruikte. Mijn inspiratie haalde ik trouwens van deze website.

Wat heb je nodig? (voor ongeveer 15 cupcakes):
Beslag:
- 250 gram zelfrijzend bakmeel
- 250 gram suiker
- 250 gram  ongezouten boter
- 2 zakjes vanillesuiker
- 6 eieren
- 2 bananen
- cupcakevormpjes
- voedingskleurstof
Decoratie:
- suikerglazuur
- sprinkles (suikerdecoratie, hagelslag, ...)
- prikkertjes met unicorns, of iets anders als je dat wilt
Werkwijze:
Beslag:
1) Verwarm de oven voor op 180°.

2) Smelt de boter en voeg er de eieren, de suiker, de vanillesuiker en het zelfrijzend bakmeel aan toe. Meng het geheel tot een luchtige massa.

3) Prak de bananen met een vork en voeg deze toe aan het mengsel. Mix nog een laatste keer goed door.

4) Nu is het tijd voor de kleurstof! Verdeel het beslag gelijk over aparte kommen, als je drie kleurstoffen gebruikt, verdeel je het over drie kommen en gebruik je er vijf, verdeel je ze over vijf kommen, enz.

5) Voeg nu in elk kommetje één kleur toe. Ik gebruikte redelijk veel kleurstof zodat de kleur goed zou opvallen, maar je kan het aantal druppeltjes eigenlijk helemaal zelf bepalen.Meng de kleuren goed door, dan zijn ze mooi verdeeld.

6) Stop de vormpjes in de cupcake bakvorm en vul ze met het beslag. Begin met de donkerste kleur en bouw zo op naar boven. Ik had rood, groen en geel en in deze volgorde bouwde ik ze dus op.Doe de cupcakes in de oven en bak ze voor 25 à 30 minuten.

Decoratie:
Natuurlijk is het volledig aan jou hoe je deze Rainbow Banana Cupcakes gaat versieren, maar ik gebruikte eerst suikerglazuur en strooide er daarna suikerbloemetjes over. Om het geheel af te maken stak ik er nog een prikkertje in en klaas is Kees!


Ik vond deze cupcakes echt lekker en ze zien er bovendien erg schattig uit! Het was een geslaagd feest met geslaagd eten, uiteraard ;) Als je zin hebt gekregen om ze ook te gaan maken, vergeet dan geen foto door te sturen van het resultaat naar bakesnbeauty@hotmail.com, dat vind ik leuk!

Wat vind jij van deze cupcakes? (^o^)

xx Katrien

Geen opmerkingen: