Pagina's

02 januari 2014

Goede voornemens voor 2014

Een nieuw jaar betekent een nieuwe start en nieuwe kansen! Daarbij horen voor mij ook standaard de goede voornemens. Kijk mee naar mijn voornemens voor 2014!

 In 2014 wil ik...

1. een stabiele gezondheid krijgen;
2013 was nogal een stom jaar qua gezondheid voor mij, dus wil ik in 2014 verder werken om mijn lichaam zo stabiel en gezond mogelijk te krijgen. Met de juiste medicijnen en een gezonde levensstijl zou dat moeten lukken, maar ik heb al ervaren dat mijn lichaam nogal onvoorspelbaar is, haha. Toch wil ik proberen om mijn gezondheid goed te krijgen!

2. het bloggen volhouden;
Dit is voor mij best een tricky voornemen, aangezien ik vorig jaar gestopt ben met mijn eerste blog. Ik denk dat ik toen ook te veel hooi op mijn vork nam door elke dag één artikel online te willen hebben en dat het bloggen daardoor meer een verplichting werd. Nu bevalt het bloggen met 3 à 4 artikels per week me goed en kan ik rustig vooruit werken. Ik hoop dat ik dit in 2014 kan volhouden en mijn eerste blogverjaardag kan vieren!


3. gezond eten & elke dag 1 stuk fruit;
Dit voornemen loopt nogal samen met het eerste, want voor een goede gezondheid moet je natuurlijk wel gezond eten. Ook zou ik graag elke dag 1 stuk fruit eten, want dat gebeurde vorig jaar niet echt... Vandaag (1 januari) heb ik al een banaan gegeten, dus dat is al een goed begin!

4. mijn hobby’s goed blijven beoefenen;
Zoals je misschien al op mijn 'About me'-pagina hebt gelezen zijn mijn 2 hobby's (naast bloggen) tennis en dans. Bij tennis zou ik in het zomerseizoen -als mijn gezondheid het toelaat- het liefst 2 uur per week les volgen en competitie spelen, want dat doe ik echt graag! Bij dans wil ik in 2014 alles geven, want in mei is er een voorstelling en daar wil ik echt tonen wat ik kan. Gemotiveerd ben ik dus duidelijk wel ;)

5. meer helpen in het huishouden;
Ik ben nu 14 jaar en ik vind dat het hoog tijd is dat ik wat meer meehelp in het huishouden. Mijn mama moet ontzettend veel doen en ik zou die last graag wat verlichten. Al is het maar met eens in de week stofzuigen, de vaatwas legen of de was naar boven dragen, ik moet meer doen in het huishouden!


6. meer leuke dingen doen met vriendinnen;
Ik heb me altijd al volledig gefocust op school en die focus moet er natuurlijk blijven, maar toch zou ik graag wat meer afspreken met vriendinnen en mijn sociale leven niet alleen tijdens de vakanties onderhouden. Gewoon tijdens het weekend eens in de stad rondlopen of gaan lunchen zou al een hele vooruitgang zijn!

7. genoeg rust nemen voor mezelf;
Stress en oververmoeidheid is voor mij echt een killer, dus ga ik proberen om meer ontspannen te zijn en genoeg rust te nemen voor mezelf. Daarmee wil ik niet egoïstisch zijn of zo, maar af en toe moet ik mezelf even rust gunnen en wat verwennen, want anders hou ik het maar moeilijk vol.

8. 1 à 2 challenges doen;
Ik zie regelmatig challenges voorbijkomen op blogs en ik vind het altijd zo leuk om te zien hoe men vooruitgaat en zichzelf een doel voor ogen stelt! Daarom wil ik dit jaar ook 1 à 2 challenges doen, die jullie dan hoogstwaarschijnlijk ook op Bakes 'n Beauty zullen zien. Welke weet ik nog niet, maar ik wil het sowieso doen!


9. meer lezen;
Ik vind lezen echt tof maar jammer genoeg heb ik vaak niet genoeg tijd of verleidt de televisie mij telkens weer... Ik wil dit jaar dus meer boeken - 20 om precies te zijn - lezen en dit ga ik doen met behulp van goodreads.com, een site waar je je gewenste aantal boeken dat je dit jaar wilt lezen kan zetten en het zo bijhouden. Je kan er ook boekrecensies op vinden.Hopelijk lukt het me!

Zo, dat waren mijn goede voornemens voor 2014! Hopelijk kan ik er toch een aantal van waarmaken en ik kijk al uit naar het moment dat ik ga zien welke doelen ik wel of niet heb behaald! Nu ga ik cupcakes bakken en nog wat bloggen op deze luie January 1st ;)


xx Katrien

Bronnen afbeeldingen: 1234

Geen opmerkingen: