Pagina's

20 november 2013

Dove Deeply Nourishing Douchecrème

In de herfst en in de winter is je lichaam de goede verzorging geven van groot belang! Zonder een lekker voedende crème of zachte douchegel wordt mijn huid – en dan zeker op mijn benen – net een woestijn; droog en ruw. Dit wil ik natuurlijk voorkomen en wat klinkt er nu beter dan een douchecrème die je huid diep voedt en zacht maakt? Vandaag test ik voor jullie de Dove Deeply Nourishing Douchecrème!

Dove Deeply Nourishing Douchecrème (500 ml) - €3,97 - verkrijgbaar bij supermarkten, drogisterijen, etc.

De verpakking van de douchecrème vind ik redelijk klassiek, met een palet van lichtblauwe en witte kleuren. Simpel maar mooi. Dit belooft Dove met deze douchecrème: “Alleen Dove Douchecrème bevat NutriumMoisture – Onze unieke combinatie van hydraterende ingrediënten verrijkt met huideigen lipiden, die in de huid worden opgenomen om deze te voeden tijdens het douchen. Bij dagelijks gebruik, helpt het de schoonheid van je huid van binnenuit op te bouwen voor een mooiere huid. Voor het beste resultaat dagelijks gebruiken.” Op de ingrediëntenlijst vallen de SLS (Sodium Laureth Sulfate) me op, maar ook verschillende oliën en glycerine. Parfum staat in het midden van de lijst.



Tijd voor een test! Hierboven zie je mijn hand zonder douchecrème. Onderaan zie je dat er een droge plek zit.
De douchecrème is heel zacht en voelt aan als een bodylotion, heel fijn! De geur is zo’n klassieke Dove geur, te vergelijken met de typische Nivea geur. Hij schuimt ook niet zo veel, wat ik prima vind. De crème is makkelijk af te spoelen met warm water.

Mijn hand nadat ik de douchecrème heb afgespoeld. De huid is inderdaad wat rood, maar dat komt door het afdrogen. Ik merk dat mijn hand zachter aanvoelt en de droge plek is verminderd. Prima!

Dove heeft hiermee een fijne, klassieke douchecrème voor elke dag gemaakt met een niet al te overheersende maar toch lekkere geur. De werking is prima, maar een bodylotion hierna is toch aan te raden. Over het algemeen dus een fijn product!

xoxo, Katrien

Geen opmerkingen: