Pagina's

18 november 2013

Bananencupcakes met chocolade topping

Het is tijd voor een gebakje! Voor mijn zus haar verjaardag maakte ik deze overheerlijke bananencupcakes met chocolade topping en ze vielen bij iedereen goed in de smaak :D De inspiratie voor mijn recept haalde ik van cupcakerecepten.nl, maar ik gaf er mijn eigen twist aan.

Wat heb je nodig? (voor 18 cupcakes):
Beslag:
- 250 gram zelfrijzend bakmeel
- 250 gram suiker
- 250 gram  ongezouten boter
- 2 zakjes vanillesuiker
- 6 eieren
- 2 bananen
- cupcakevormpjes
Topping:
- 300 gram pure chocolade in kleine stukjes
- 250 ml ongeklopte slagroom
- 1 theelepel vanille extract
- 1 banaan
Werkwijze:
Beslag:
1) Verwarm de oven voor op 180°.
2) Smelt de boter en voeg er de eieren, de suiker, de vanillesuiker en het zelfrijzend bakmeel aan toe. Meng het geheel tot een luchtige massa.
3) Prak de bananen met een vork en voeg deze toe aan het mengsel. Mix nog een laatste keer goed door.
4) Stop de vormpjes in de cupcake bakvorm en vul ze. Doe ze in de oven en bak ze voor 25 à 30 minuten.
Topping:
1) Smelt de chocolade au bain marie.
2) Breng de slagroom aan de kook; blijf goed terwijl de room opwarmt!
3) Zet het vuur uit en voeg dee slagroom heel langzaam bij de chocolade en roer het terwijl om. Neem je tijd om het goed te mengen met een spatel.
4) Laat de topping afkoelen voor ongeveer anderhalf uur. Strijk de topping voorzichtig op de cupcakes en snijd de banaan in stukjes. Leg de stukjes banaan erop en je bent klaar!

Zoals ik al zei; dit is echt OVERheerlijk! De combinatie van de banaan en de chocolade is echt goddelijk, yum! Stuur vooral een foto als je dit ook hebt gemaakt, vind ik leuk :D

xoxo, Katrien

Geen opmerkingen: