Pagina's

30 november 2013

Yummie Fruitdessert

Fruit is gezond; dat weten jullie even goed als ik. Toch eet ik niet elke dag standaard 2 stukken fruit en daar wil ik wat aan veranderen! De truc bij mij ligt erin het er lekkerder te laten uitzien, zoals een fruitslaatje of een fruitbordje. In dit artikel toon ik jullie een simpel maar heerlijk fruitdessert met aardbei en banaan!

Wat heb je nodig? (voor 4 fruitdesserten):
- 1 bakje aardbeien
- 2 à 3 bananen
- slagroom
- hagelslag

Werkwijze:
1) Doe de schil van je bananen en snijd ze in plakjes. Verdeel de banaan over de kommetjes als bodem.
2) Was de aardbeien, haal de groene stukjes eraf en snijd elke aardbei in 4 stukjes. Verdeel deze ook weer gelijkmatig over de kommetjes.
3) Neem de slagroom en voorzie elk kommetje van een royale toef slagroom!
4) Werk de fruitdesserten af door hagelslag over de slagroom te strooien.

Zo simpel is het! Ik vind het leuk om dit te doen als verrassing ’s avonds voor mijn familie en ik eet het zelf ook heel graag. Ik gebruikte voor dit dessert aardbei en banaan, maar je kan dit ook vervangen door andere fruitsoorten. Door dit te doen met fruit, gaat het bij mij veel beter binnen, dus als je ook problemen hebt met je 2 stukken fruit per dag raad ik je aan dit eens te proberen!

xoxo, Katrien

Geen opmerkingen: