Pagina's

25 mei 2013

Recept | Cupcakes


Hey iedereen!

Vandaag wil ik een lekker receptje met jullie delen dat ik erg leuk vind om te maken, namelijk cupcakes! Ze zijn zo cute, zoet en lekker, yummie :-) Als je je verveelt of als je gewoon zin hebt om iets te bakken zijn cupcakes ideaal, want je maakt jezelf én je omgeving er heel blij mee. Lees verder voor mijn recept.

Ingrediënten (voor 12 cupcakes)
- 250 gr zelfrijzend bakmeel
- 250 gr suiker
- 250 gr boter
- 6 eieren
- 2 zakjes vanillesuiker
- (papieren) cupcakevormpjes
- cupcake bakvorm (zoals hier)


Werkwijze
1) Verwarm de oven voor op 180° en steek al wat cupcakevormpjes in de bakvorm.
2) Smelt de boter en voeg hier de eieren, suiker, vanillesuiker en zelfrijzend bakmeel (eventueel gezeefd) aan toe.
3) Meng de ingrediënten met een mixer of garde tot een glad deeg.
4) Vul de vormpjes met het mengsel tot ze ongeveer halfvol zijn.
5) Plaats de cupcakes in de oven gedurende 25 à 30 minuten.
6) Voeg eventueel nog een topping met botercrème of fondant toe, en geniet van je cupcakes!


Q: Heb jij al eens cupcakes gebakken?

xx Katrien

Bron x

2 opmerkingen:

Budgetproof.nl zei

Ik heb gelijk super veel zin om cupcakes te maken. Yummy.

Unknown zei

Echt mega mooi cupcakeje , ik begin al honger te krijgen . Ik zal er dan ook maar beginnen maken :p . xxx