Pagina's

24 november 2013

DIY Hairdonut

Een knot in je haar is simpel, mooi en comfortabel. Er zijn duizenden manieren om een knot te maken; met speldjes, rekkers,… Sinds een aantal maanden is de hairdonut ook niet meer weg te denken uit de haaraccessoires. Met deze donut ziet je knot er perfect uit en je vind ze in alle soorten en maten! Je kan er dus eentje kopen, maar vandaag laat ik jullie een supersimpele manier zien om zelf een hairdonut te maken! Met een sok… (:

Als eerste, de benodigdheden! Zoals je ziet helemaal niet veel én budget. Je hebt namelijk alleen een schaar nodig en een sok die matcht met je haarkleur. Ik heb blond haar, maar ik heb een bruine sok gebruikt. Als je licht haar hebt kan je een beige sok nemen, als je zwart haar hebt een zwarte sok, enzovoorts.

Als eerste leg je de sok zo voor je neer, met het open stuk naar links en de plaats voor je tenen naar rechts.

Dan knip je het stuk waar je tenen normaal zitten af met de schaar. Als je sok niet al te dik is, zou dit gemakkelijk moeten gaan. Knip niet in je vingers! ;)

Nu heb je iets als dit voor je liggen. De ‘teen’ mag je gewoon weggooien, die hebben we niet meer nodig!

Steek dan je arm eens door de sok. Je hebt nu namelijk een soort tunnel waar je je hand helemaal door kan stoppen.

Nu gaan we de donut echt maken! Neem de linkerkant van je sok en sla hem om, zoals op de foto. Je doet het eigenlijk op dezelfde manier als wanneer je bijvoorbeeld de mouwen van je blouse oprolt.

Zo rol je alsmaar verder en verder, tot het einde.

Dan bekom je iets zoals op deze foto, lijkt er al op, niet?

Om de donut beter te vormen stop je je vingers nog eens door het gaatje zoals ik hier op de foto doe. Zo bekom je een echte hairdonut vorm!

Nu is je hairdonut klaar! Ik vind dit echt leuk én super-cheap natuurlijk. Mijn dot is mooi en er zit veel volume in, precies waar ik van hou! Je kan ook goed variëren qua stijl: strak en classy, een messy bun, met vlechtjes erdoor, … Wat je maar wil! Als je deze hairdonut ook eens DIY’t, stuur dan zeker een foto door naar bakesnbeauty@hotmail.com. Hier nog een leuke link naar een filmpje waarin men toont hoe je de hairdonut moet gebruiken: http://www.youtube.com/watch?v=269tIzr_wIY

xoxo, Katrien

Geen opmerkingen: